פוסט מוצג

דמויות מופת בישראל - לוח תוכן

רעיון כיצד לחשוף תלמידים לדמויות מופת- כך תתקיים למידה משמעותית

יום חמישי, 12 בינואר 2017

אילן רמון




אילן רמון (1954 - 2003) היה טייס בצה"ל ונעשה לאסטרונאוט הישראלי הראשון, כשטס למשימה על סיפון מעבורת החלל "קולומביה". הוא נספה, יחד עם כל צוות המעבורת, שנהרסה בשל תקלה בכניסה לאטמוספירה, ב-1 בפברואר 2003. אילן רמון נולד ברמת-גן וגדל בבאר שבע. ב-1974 סיים בהצטיינות קורס טיס. הוא שירת כטייס קרב וב-1981 השתתף בתקיפת הכור הגרעיני בעירק. לאחר שחרורו השלים תואר בהנדסת אלקטרוניקה ומחשבים באוניברסיטת תל אביב ובהמשך הצטרף לצוות הפיתוח של מטוס הלביא. ב-1988 חזר לחיל האוויר ושירת במספר תפקידים בכירים, בהם מפקד טייסת F16. 

רמון היה ציוני והאמין בכל לבו בחשיבות החינוך ובתרומה לחברה הישראלית מתוך עשייה. לאור ניסיונו, כישוריו וערכיו, הייתה הבחירה בו לאסטרונאוט הישראלי הראשון אך טבעית. ב-1997, לאחר מבחנים ומיונים רבים הוא נבחר להשתתף במשימת מעבורת החלל "קולומביה", במסגרת הסכם שיתוף פעולה שנחתם בין סוכנות החלל הישראלית לסוכנות החלל של ארה"ב (NASA). הוא עבר עם משפחתו אל מתקן האימונים לאסטרונאוטים במרכז החלל על-שם ג'ונסון בארה"ב, שם התאמן במשך כארבע שנים וחצי לקראת תפקידו כמומחה מטען במשימה על גבי ה"קולומביה". 

ה"קולומביה" שוגרה ב-16 בינואר 2003 ועל סיפונה שבעה אסטרונאוטים, כולל רמון. היא שהתה בחלל 16 ימים ובכניסה חזרה לאטמוספירה, בשל תקלה, התפרקה המעבורת וכל אנשי צוותה נספו. עבור אילן רמון, תפקידו ההיסטורי והמשימה שבה השתתף היו הגשמת חלום אישי ולאומי. הוא הותיר אחריו רעיה, רונה, וארבעה ילדים. הוא קבור בבית העלמין בנהלל.


יהי זכרו ברוך.

לקריאה נוספת לחצו עלי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה